Tuesday, May 31, 2011

PENYUSUAN BAYI DAN PREMIUM BEAUTIFUL

Kebaikan Premium Beautiful Kepada Penyusuan Susu Badan 

Premium Beautiful direkacipta sesuai bagi ibu yang menyusu badan. Antara kebaikannya adalah:

  • Produksi susu badan menjadi semakin lancar..
  • Ibu tidak akan mengalamai bengkak susu jika berlaku gap penyusuan kerana cup Premium Beautiful menyeimbangkan pembesaran buah dada dan produksi susu.
  • Pemakaian PB boleh mengelakkan berlakunya payudara bernanah atau susu masam yang boleh menyebabkab breast cyst.
  • Payudara tidak akan jatuh, malah kedudukannya akan diperbaiki kepada kedudukan yang betul dengan pemakaian PB. Ini berbeza dengan pemakaian bra biasa yang memberi kesan menekan ke bawah dan payudara akan jatuh tanpa sedar.
  • Membantu untuk memejalkan payudara yang lembik.

Ciri-ciri long bra Premium Beautiful yang direka sesuai untuk ibu  menyusu badan:

  • Cara penggunaan adalah mudah dan cepat iatu dengan menarik cup kebawah. Bayi tidak akan menunggu lama dan payudara akan diampu oleh cup, maka ia tidak akan jatuh.
  • Bra cup yang elastik boleh menampung saiz payudara yang 1 saiz lagi besar. Payudara akan membesar 1 size sekiranya susu badan memenuhi memenuhi payudara.
  • Bra yang tidak ketat  di mana ia boleh menganjal dan tidak menghadkan tumbesaran payudara. Ini berbeza dengan bra penyusuan yang lain yang boleh menyebabkan jangkitan kuman dan kesan tidak selesa pada si pemakai.
  • Cup Premium Beautiful adalah bersifat kapas  yang memberi kesan selesa dan boleh bernafas kepada payudara anda yang mengandungi susu

Kebaikan-kebaikan lain untuk wanita:


  • Sesuai bagi wanita lepas bersalin  kerana FIR yang terkandung dalam PB ini dapat:
    • Membantu mengecutkan rahim dengan cepat
    • Membantu untuk membersihkan darah beku dan kotor dalam rahim
    • Menghilangkan stretch mark
    • Memejalkan payudara dan otot pinggul, peha dan perut.
  • Memulihkan tenaga dengan cepat, berguna terutama kepada ibu yang sentiasa keletihan kerana  melayan anak - anak dengan jarak umur yang dekat.
  • Menghilangkan “period pain”.
  • Menguatkan rahim dan meningkatkan peluang untuk mempunyai anak.
  • Membaiki postur badan dan membaiki tulang belakang agar dapat menyokong badan.


TEORI DI SEBALIK PENINGKATAN SUSU


Apabila bayi menghisap payudara, hujung saraf yang terdapat diputing ibu akan terangsang. Impuls akan dihantar ke otak dan kelenjar pituitari merembeskan hormone prolaktin dan hormone oksitoksin ke dalam darah. Darah membawa kedua dua hormone tersebut ke payudara dan menyebabkan susu terhasil.

Premium Beautiful korset ditenun dengan batu kristal Tourmaline yang mengandungi Infrared Jarak Jauh atau ‘Far Infrared Rays’ ( FIR ) .Ia merupakan spectrum cahaya yang memberi manfaat kepada kesihatan manusia. FIR ini  akan meresap jauh ke dalam  tisu lembut payudara si pemakai ,dimana ia akan meningkatkan pelancaran aliran darah di dalam tubuh si pemakai. Maka,setiap kali bayi merangsang diputing ibu, susu akan terhasil dengan lebih banyak dan cepat. 


Berikut adalah testimonial-testimonial oleh pengguna PB yg menyusu badan:

Testimonial 1


From: missakmal@yahoo.com.au
Sent: Tuesday, 19 April, 2011 2:26 PM
Subject: FW: BESTNYA PB!!!

Dear all,

Would like to share my own experience will all of u wearing this corset. FYI, I started use this corset because I couldn’t stand watching the benjolan lemak2 dibadan ini plus some other benefits claimed by my friends…thus, after using the corset for 1 week. The following are the result:
  1. Susu badan makin meningkat, selalunye satu hari production is 10 – 13…now 13 – 21 oz…Alhamdulillah rezeki my babies (exclusive BF for 7 month baby, BF for 13 month)
  2. Sakit sakit di badan sudah tidak ada ( I used to have sakit badan when wake up in the morning because at nite asik kene tukar location nak bagi susu kat babies)
  3. I can wear my jeans easily without berhempas pulas try button sluar jean…
  4. And sapa yg menyusu anak knows what happen to ur B, after 1 week pakai my Bs are where they are supposed to be now
 Others benefit claimed has been proven by my frens using PB corset ni eg: period pain tade after pakai, weight reduction after couple of months pakai ( hopefully I pun nanti ), emotional stability and bla bla bla….

I wouldnt send this, if myself  is not confident with the product. thanx.

Testimonial 2 (Facebook)



Laura Ann hey Janine. try Premium Beautiful, proven to increase milk production, very suitable for breastfeeding mom.

Mummy Stylo Yes dear..tbukti berkesan.Saya sendiri mengamalkan, Alhamdulilah sehinnga sekrang anak 1tahn fully bfeeding tanpa susu Formula..Pakai PB + Amalkanlah berzikir 'Ya Matin' bermaksud kesempurnaan..InsyaAllah dipermudahkan..-Ibu2 y len meh cuba :)


No comments:

Post a Comment